یکی از رشته های ورزشی و جذاب در تمام دنیا که محبوب خیلی هاست تنیس می باشد. چون تنیس را هم به صورت تک نفره و هم به صورت دو نفره می توان بازی کرد و نهایت لذت را برد. هدف این بازی هیجانی و مفرح پرتاب کردن توپ به سمت مقابل تا جایی که فرد مقابل نتواند توپ را کنترل کند و توپ بر روی زمین بیوفتد. این بازی هیجانی دارای سه ست است و هر فردی که بتواند با پرتاب توپ به سمت حریف خود دو ست از آن را ببرد برنده بازی خواهد بود. اگر شما هم دوست دارید اوقاتی خوش همراه دوستان و اشنایان خود داشته باشید تنیس را به شما پیشنهاد می کنیم. البته برای تنیس بازی کردن باید یک سری اطلاعات مفید در این زمینه داشته باشید که ما در ادامه به شرح مختصر و جامع آن ها پرداخته ایم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا متوجه شوید آموزش تنیس انقدر ها هم که فکر می کنید سخت نیست.

نگاهی به تاریخچه تنیس

تنیس امروزه جزو یکی از ورزش های مدرن در تمام دنیا شده که خاستگاه پدید آمدن آن انگلستان می باشد. در حقیقت انگلیس اولین کشوری بود که طرفداران تنیس زیادی را به خود جذب کرد و این اتفاق در سال ۱۸۷۷ در لندن افتاد. به این منظور رشته ورزشی دنیا در تمام دنیا آرام آرام رواج پیدا کرد و وارد مسابقات المپیک شد. البته طی یک زمان این بازی از مسابقه های المپیک به دلیل عدم تنظیم قوانین درست برای برد و باخت حذف شد. اما در سال ۱۹۲۴ فدراسیون بین المللی تنیس این مشکل را حل کرد و با قوانین جدید و دقیقی که تنظیم کرد این بازی باز هم وارد مسابقه های المپیک جهان شد تا علاقه مندان آن مهارت های خود را به نمایش بگذارند.آموزش تنیس

آموزش حرکات تنیس خاکی، سرویس
پس از نگاهی به تاریخچه تنیس نوبت به آموزش تنیس روی میز و آموزش حرکات تنیس خاکی می رسد. با آموزش تنیس روی میز و آموزش حرکات تنیس خاکی متوجه خواهید شد که آموزش تنیس زیاد سخت نیست و با یادگیری یک سری ضربه های آن می توانید هم تنیس خاکی و هم تنیس روی میز بازی کنید. سرویس یکی از مهم ترین ضربه ها در این رشته ورزشی می باشد که می خواهیم در بخش آموزش حرکات تنیس خاکی به شرح مختصر آن بپردازیم. جالب است بدانید که هر امتیاز در این رشته ورزشی با سرویس شروع می شود پس باید به آموزش تنیس در خصوص سرویس توجه ویژه ای کنید.
وقتی می خواهید اقدام به انجام این ضربه کنید باید به نکات مهمی مانند میزان روانی ضربه، چرخش توپ و استفاده کردن از تمام بدن تان برای ضربه به توپ توجه کنید. ضربه سرویس در این بازی هیجانی از خط موجود در انتهای زمین همراه با در دست داشتن راکت در دست غالب و همچنین توپ در دست دیگر آغاز می شود. طرز گرفتن راکت در دست برای زدن ضربه سرویس از نوع قاره ای می باشد و حالت بدن در این نوع ضربه نیز به صورت یک پا به جلو و زاویه ۴۵ درجه به سمت تور تنیس می باشد.

برای پیدا کردن یک کلاس بسکتبال، آکادمی فوتبال، کلاس ژیمناستیک و ... کافیست وارد سایت اسان اسپرت شوید.